نوشته شده توسط : قائمی

سیستم ترمز
کامیون ولوو FM مجهز به ترمزهای دیسکی در محورهای جلو و عقب است که در دو مدار ترمز کاملا مستقل و با استفاده از هوای فشرده عمل می کنند. این خودرو به کمپرسور دوسیلندر با ظرفیت تأمین 1080 لیتر هوا در دقیقه مجهز شده است. برای افزایش ایمنی و کنترل بهتر، این کامیون از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بهره می برد. این سیستم هوشمند با جلوگیری از لغزش چرخ ها، عملکرد محورهای جلو و عقب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

فرمان و کابین راننده
فرمان از مهم ترین اجزای کامیون است که ولوو برای آن امکانات ویژه ای در نظر گرفته است. سوکت های برق 12 و 24 ولت در داخل کابین قرار دارند تا بتوان از طریق آن خروجی AUX و USB برای سیستم صوتی را فعال کرد. صندلی راننده قابلیت تنظیم در جهات مختلف را دارد. سیستم تهویه مطبوع (کولر و بخاری) و گرمکن صندلی برقی نیز برای افزایش آسایش راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده است. زاویه و ارتفاع فرمان نیز قابل تنظیم است تا ورود/خروج و کنترل خودرو برای راننده آسان تر شود.
بر روی فرمان ولوو FM دکمه های کنترل سیستم صوتی و سایر آپشن ها قرار گرفته اند. همانند دیگر کامیون های حرفه ای، این کامیون دارای محل هایی برای نگهداری ابزار است که رانندگی طولانی مدت را راحت تر می کند. برخی مدل های این کامیون حتی فضای تختخواب برای استراحت راننده در نظر گرفته اند. این امکانات و رفاه کابین، کامیون ولوو FM را به یک خودروی سنگین مناسب برای رانندگی های طولانی مدت و مسیرهای بین شهری تبدیل می کند که راننده را در طول سفر آرام و امن نگه می دارد.


موتور
کامیون ولوو FM قادر است با سه گزینه پیشرانه مختلف D13B، D11C و D13C ارائه شود. نکته قابل توجه در مورد موتورهای این کامیون این است که همگی از تکنولوژی کاهش مصرف سوخت (CSR) بهره می برند و با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگار هستند. موتورهای 6 سیلندر 10.8 لیتری این کامیون می توانند قدرتی معادل 330 تا 450 اسب بخار تولید کنند. گزینه 12.8 لیتری آن که مجهز به سیستم توربوشارژ و اینترکولر است، قادر به تولید 360 تا 440 اسب بخار قدرت است. این محدوده گسترده قدرت پیشرانه، امکان انتخاب مدل مناسب برای انواع کاربری های سبک تا سنگین حمل و نقل را فراهم می کند.

گیربکس
ولوو از گیربکس های 14 دنده دستی روی کامیون FM استفاده کرده است. این گیربکس ها انتقال قدرت موتور به چرخ ها را به خوبی میسر می سازند. گیربکس 12 دنده اتوماتیک این کامیون یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است که تجربه رانندگی فوق العاده ای را برای راننده رقم می زند. از مزایای گیربکس اتوماتیک می توان به مصرف سوخت پایین تر، سطح صدای کمتر و وزن سبک تر آن اشاره کرد. همچنین ولوو با طراحی گیربکس 6 دنده اتوماتیک، استفاده از FM را برای فاصله های کوتاه بسیار آسان و لذت بخش کرده است. انتخاب گیربکس دستی یا اتوماتیک بسته به نیازهای عملیاتی و سلیقه راننده است. اما در هر دو حالت، کامیون FM قادر است نیروی موتور را به خوبی به چرخ ها منتقل کند. این تنوع در گزینه های موتور و گیربکس، کامیون ولوو FM را به یک محصول قدرتمند و سازگار با انواع شرایط حمل ونقل سنگین تبدیل می کند که می تواند پاسخگوی نیازهای مختلف باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1403 | نظرات ()