نوشته شده توسط : قائمی

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، کمپانی هایی همچون بوش در سراسر جهان دارای شعبه هایی هستند تا بتوانند قطعات مرغوب بنز را به سراسر جهان عرضه نمایند. اگر مسیر شما تا نمایندگی های قطعات بنز دور است، نیازی نیست نگران باشید؛ کافی است به وبسایت اصلی کمپانی های تولید قطعات بنز مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. پس از ثبت سفارش حداکثر تا یک هفته قطعات مورد نیاز شما با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب به دست شما خواهند رسید.

در گذشته های نزدیک بسیاری از افراد که دارای کامیون بنز بودند، با مشکل قطعات یدکی مواجه می شدند. از این رو رانندگان کامیون بنز مجبور بودند برای تامین قطعات مورد نیاز خود از لوازم کامیون های دیگر استفاده کنند، این امر سبب می گشت تا کیفیت عملکرد کامیون کاسته شود. اما امروزه خوشبختانه نمایندگی های فروش قطعات بنز در سراسر جهان وجود دارند و شما می توانید با مراجعه به آن ها به صورت حضوری یا آنلاین، هر قطعه ای را که نیازی دارید خریداری نمایید و لذت ببرید.

قطعات مصرفی
لوازم مصرفی، در دسته پر مصرف قطعات بنز ده تن قرار دارند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، قطعات مصرفی طول عمر مشخصی دارند و باید سر موعد تعویض شوند تا اجزای بنز ده تن دچار آسیب نشود. قطعات مصرفی بنز ده تن شامل لنت ترمز، کاسه چرخ، بلبرینگ های پلوس، واسکازین، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر آبگیر گازوییل و دیسک و صفحه کلاج می باشند. لازم به ذکر است که اگر قدرتی بی نهایت و سرعتی بی نظیر از بنز ده تن خود می خواهید، باید قطعات مصرفی آن را سر موعد تعویض کنید.

قطعات موتوری
از مهم ترین بخش های قطعات بنز ده تن، می توان به لوازم و قطعات موتوری این کامیون اشاره نمود. بنز ده تن مجهز به پیشرانه شش سیلنر 11 لیتری با 24 سوپاپ و شش سرسیلندر مجزا است. برخی از قطعات موتور این کامیون همچون یاتاقان، رینگ، پیستون، بوش، سرسیلند، سوپاپ و بالانسر های میلنگ همیشه در فشار زیادی قرار دارند؛ به همین دلیل می بایست در هنگام احساس صدای غیر عادی برای تعویض آن ها اقدام نمود تا آسیب بیشتری به بخش داخلی بلوک سیلندر و میل لنگ وارد نشده است.

 



:: برچسب‌ها: خرید قطعات بنز , قیمت قطعات بنز ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

متاسفانه امروزه لوازم یدکی و قطعات کامیون بنز که در فروشگاه های لوازم یدکی کشور وجود دارند، اصلی و اورجینال نیستند و تولید کارخانجات نامعتبر برخی از کشور های آسیایی می باشند. ناگفته نماند که قطعات کامیون بنز که دارای اصالت و برچسب اورجینال نیستند، از طول عمر بسیار کمی برخوردار هستند. به همین دلیل، می بایست در هنگام خرید قطعات و لوازم یدکی این کامیون به نکاتی همچون برند حک شده بر روی قطعه و جعبه آن و سلامت کالا توجه کنید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفیدی را تجربه کنید.

توجه به برند
قطعاتی همچون رینگ، پیستون، یاتاقان، سوپاپ، سرسیلندر، سیلندر و میل لنگ با برند ماهلر آلمان تولید می شوند و در بازار پخش می گردند؛ به همین دلیل باید از هر گونه قطعات موتوری کامیون بنز که با برند هایی بجز ماهلر هستند، خودداری کنید. قطعات دیگری همچون گیربکس و دیفرانسیل و چرخ دنده های درون آن ها نیز با برند زد اف یا دایلیمر در بازار به صورت اورجینال وجود دارند و رانندگان می بایست از خریداری هرگونه لوازم گیربکس و دیفرانسیل با برند هایی بجز زد اف و دایلیمر خودداری کنند. البته برای تشخیص برند، تنها به شکل و نوشته های بر روی بسته بندی و جعبه قطعه اکتفا نکنید چرا که ممکن است قطعات نامرغوب در بسته بندی قطعات اورجینال قرار گیرند؛ به همین دلیل پیش از خرید می بایست بسته بندی و درب جعبه را باز کنید و لوگو حک شده بر روی قطعه را مشاهده کنید تا بتوانید از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

بررسی سلامت کالا
یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید لوازم یدکی کامیون بنز به آن توجه ویژه ای داشته باشید، بررسی سلامت کالا است. برای تشخیص سلامت کالا، اگر اطلاعات کافی ندارید می توانید از متخصصان و تعمیرکاران کامیون های بنز در این زمینه کمک بخواهید و قبل از پرداخت هزینه، کالا را به آن ها نشان دهید و مورد سنجش و تست قرار دهید تا بتوانید بهترین قطعه بازار را خریداری و بر روی کامیون بنز خود نصب کنید. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، خرید لوازم یدکی کامیون بنز کار آسوده ای نیست؛ پیشنهاد می شود برای آن که بتوانید خریدی سودمندانه تر داشته باشید و بتوانید با نصب قطعات مرغوب بر روی کامیون بنز خود، به عملکرد آن بهبود ببخشید پیش از خریداری لوازم یدکی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.



:: برچسب‌ها: لوازم یدکی کامیون , قطعات کامیون , لیست قیمت قطعات کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کامیون های بنز، یکی از پرفروش ترین و برترین کامیون های موجود در کشور محسوب می گردند که از سالیان دور تا به امروز در حال حمل و نقل محموله های کوچک و بزرگ هستند. اما متاسفانه قطعات یدکی کامیون بنز از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و تامین آن ها کمی مشکل است. اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت چرا که شما می توانید با خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز، به بهترین شکل ممکن کامیون خود را تعمیر نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی در زمینه خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز بیشتر آشنا شوید.

نکاتی در زمینه خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز
همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، قطعات و لوازم یدکی آکبند کامیون بنز، از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل، خرید برخی از قطعات این کامیون به صورت نو ممکن است برای رانندگان کمی مشکل باشد. به همین دلیل، باید قطعات و لوازم یدکی استوک را جایگزین لوازم یدکی نو و گران قیمت نماییم. اما تمامی قطعات استوک از سلامت خوبی برخوردار نیستند و ممکن است پس از نصب، کامیون بنز مجددا دچار مشکل شود. به همین دلیل، باید در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز به نکاتی توجه نمایید.

به اصالت قطعه توجه نمایید
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز به آن توجه ویژه ای داشته باشید، اصالت قطعه است. اکثر قطعات استوکی که توسط فروشگاه های معتبر فروخته می شوند، دارای اصالت می باشند؛ اما برخی از آن ها ساخت کشور هایی همچون مالزی و چین می باشند و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. از این رو، می بایست در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز، به اصالت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

پیش از خرید تست کنید
اکثر فروشندگان لوازم استوک ماشین سنگین بنز، پس از فروش قطعه ای مجدد آن را پس نمی گیرند. به همین دلیل، باید در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز، آن ها را تست کنید. البته برخی از قطعات همچون پمپ گازوییل و بعضی از قطعات الکتریکی همچون سنسور ها، باید به دست افراد متخصص و با تجربه در این زمینه تست شوند. ناگفته نماند که اگر قطعات استوک را به صورت تست نشده خریداری نمایید، ممکن است دچار ضرر های سنگینی شوید.

پیش از نصب قطعه استوک، آن را سنجش نمایید
سنجش پیش از نصب لوازم استوک ماشین سنگین بنز با تست پیش از خرید بسیار متفاوت است. کامیون دارای بیش از 20 هزار قطعه کوچک و بزرگ می باشد؛ اگر یک قطعه از 20 هزار قطعه به صورت معیوب نصب شود، ممکن است به دیگر قطعات نیز آسیب برساند. به همین دلیل باید پیش از نصب از تعمیرکاران درخواست کنید تا قطعات استوک خریداری شده را تست نمایند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، خرید لوازم استوک ماشین سنگین بنز نسبت به قطعات آکبند و نو مقرون به صرفه است. اما برای آن که بتوانید از کامیون خود پس از تعمیرات به خوبی استفاده کنید، باید به نکاتی در زمینه خرید لوازم استوک حتما توجه ویژه ای داشته باشید.



:: برچسب‌ها: لوازم استوک ماشین سنگین , لوازم یدکی ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

بحث مهم ترین اجزا و قطعات کامیون های ولوو که به میان می آید، ذهن افراد به سوی اصلی ترین اجزا همچون موتور، گیربکس، شاسی و دیفرانسیل می رود. اما درواقع، قطعاتی دیگر نیز وجود دارند که سبب به کار افتادن اجزای اصلی کامیون ولوو می شوند. به همین دلیل، نمی توان اجزای بزرگ همچون پیشرانه را جزو مهم ترین قطعات دانست. وجود برخی قطعات نسبتا کوچک همچون سیستم توربوشارژر، می توانند سبب حرکت و عملکرد بهتر کامیون ولوو شوند.

پمپ گازوییل
یکی از مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو، پمپ گازوییل است. شاید در ظاهر فکر کنید که وظیفه این قطعه تنها ساکشن سوخت از باک و انتقال آن به سیستم سوخت رسانی است؛ اما درواقع پمپ گازوییل کامیون ولوو می تواند سوخت گازوییل را با فشار زیادی به سوزن های فارسونگا به صورت پودر انتقال دهد. البته ناگفته نماند که سوخت گازوییل برای احتراق بهتر، باید به صورت پودر به سر پیستون پاشیده شود. به همین دلیل پمپ گازوییل با فشار بسیار بالا این سوخت را تبدیل به پودر می کند و آن را درون سیستم سوخت پاش افشانه می کند.

میل گاردان
میل گاردان، یکی دیگر از اجزای بسیار مهم کامیون ولوو و حتی دیگر کامیون ها محسوب می گردد. میل گاردان نیرو را از گیربکس کامیون دریافت می کند و آن را به دیفرانسیل منتقل می نماید. شاید در ظاهر میل گاردان تنها یک میله گرد ضخیم با دو عدد چهار شاخه باشد؛ اما وظیفه بسیار سنگین و مهمی را بر عهده دارد. به طوری که اگر وجود نداشته باشد، کامیون به هیچ عنوان حرکت نمی کند. البته میل گاردان کامیون های ولوو دارای انواع مختلفی از نظر طول و نوع چهارشاخه هستند.

توربوشارژر
یکی دیگر از مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو، سیستم توربوشارژر است. سیستم توربوشارژر همانند یک دستگاه مکنده و دمنده بسیار قوی عمل می کند و هوای حاوی کربن را از سر پیستون کامیون به بیرون هدایت می کند. وجود توربو شارژر سبب می شود تا دمای موتور کامیون همیشه در حالت نرمال قرار داشته باشد و علاوه بر آن، در جاده های سر و بالایی بتواند با قدرت و نفس بیشتری بالا برود. البته متاسفانه در کامیون های ولوو قدیمی این سیستم وجود نداشت به همین دلیل قدرت آن ها نسبت به کامیون های ولوو امروزی بسیار کم تر بود. ناگفته نماند که سیستم توربو شارژر قادر است قدرت کامیون را 80 الی 95 اسب بخار افزایش دهد.

پمپ باد
سیستم ترمز اکثر کامیون های ولوو، پنوماتیک (بادی) است. به همین دلیل نمی توان تنها از یک کپسول بزرگ باد برای طی نمودن یک مسیر بلند استفاده نمود چرا که ممکن است با چند بار فشردن پدال ترمز، کپسول باد تخلیه شود. پمپ باد کامیون ولوو به صورت چرخ دنده بر سر فولی میلنگ متصل می شود و هم زمان با موتور به چرخش در می آید. این امر سبب می شود تا کپسول های باد کامیون همیشه پر از باد باشند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، کامیون های ولوو از سیستم و قطعات بسیار مدرنی برخوردار هستند. به همین دلیل رانندگان می توانند با شناخت بهتر قطعات مهم و اساسی کامیون ولوو خود، از آن استفاده مفید تری داشته باشند.



:: برچسب‌ها: قطعات کامیون , لوازم یدکی کامیون , لیست قیمت قطعات کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

یکی از مسائل بسیار مهمی که رانندگان کامیون های آلمانی بخصوص بنز باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، خرید سودمندانه لوازم یدکی کامیون بنز است. امروزه متاسفانه کشور هایی همچون مالزی، چین و اندونزی دست به تولید لوازم های ارزان قیمت کامیون های اروپایی نموده اند و این امر سبب کاهش طول عمر کامیون ها شده است. به همین دلیل در هنگام خرید لوازم یدکی کامیون بنز باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفید داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی در زمینه خرید قطعات کامیون های بنز بیشتر آشنا شوید.

لوازم یدکی کامیون بنز را با چه برندی خریداری کنیم؟
کامیون های بنز مایلر که مدل آن ها زیر 1980 است، تماما ساخت کمپانی دایلیمر آلمان هستند و واژه دایلیمر بنز بر روی تمامی اجزای آن ها حتی پیچ های کوچک حک شده است. اما کامیون های بنز که پس از سال 1980 تولید شدند، دارای قطعاتی با برند های مختلف بودند. کارخانجاتی همچون زد اف، هلا، ماهلر، مرسدس و بوش توانستند با تولید قطعاتی همچون لوازم ظاهری و کابین، موتور و گیربکس و سیستم الکتریکی کامیون های بنز را به بهترین شکل ممکن به آپشن های متعددی مجهز کنند.



:: برچسب‌ها: قطعات کامیون , لوازم یدکی کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کمپانی هایی که در بخش قبل به آن ها اشاره شد، برای آسایش بیشتر مشتریان خود در سراسر جهان، در کشور هایی همچون امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، سوییس، سوئد، نروژ، انگلستان و حتی ایران دارای شعبه های فروشگاهی هستند تا بتوانند خیال تمامی رانندگان را از جانب تامین قطعات بنز آسوده سازند. علاوه بر آن شما با خرید از نمایندگی های رسمی بوش، زد اف، ماهلر، هلا و کنتینانتال دیگر نگرانی از بابت کامیون خود نخواهید داشت. نا گفته نماند که قطعاتی که توسط این کمپانی ها عرضه می گردند، از قیمت بسیار بالا تری نسبت به قطعات دیگر برخوردار هستند.

 

خرید آسان قطعات بنز
همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، کمپانی هایی همچون بوش در سراسر جهان دارای شعبه هایی هستند تا بتوانند قطعات مرغوب کامیون بنز را به سراسر جهان عرضه نمایند. اگر مسیر شما تا نمایندگی های قطعات بنز دور است، نیازی نیست نگران باشید؛ کافی است به وبسایت اصلی کمپانی های تولید قطعات بنز مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. پس از ثبت سفارش حداکثر تا یک هفته قطعات مورد نیاز شما با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب به دست شما خواهند رسید.

در گذشته های نزدیک بسیاری از افراد که دارای کامیون بنز بودند، با مشکل قطعات یدکی مواجه می شدند. از این رو رانندگان کامیون بنز مجبور بودند برای تامین قطعات مورد نیاز خود از لوازم کامیون های دیگر استفاده کنند، این امر سبب می گشت تا کیفیت عملکرد کامیون کاسته شود. اما امروزه خوشبختانه نمایندگی های فروش قطعات بنز در سراسر جهان وجود دارند و شما می توانید با مراجعه به آن ها به صورت حضوری یا آنلاین، هر قطعه ای را که نیازی دارید خریداری نمایید و لذت ببرید.

 

قطعات بنز ده تن
یکی از مهم ترین نکاتی که راننده یک کامیون بنز ده تن باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد، شناخت تمامی قطعات بنز ده تن است. یکی از پر فروش ترین و متعدد ترین انواع کامیون ها در کشور، بنز ده تن است. کامیون بنز ده تن برای اولین بار در سال 1969 وارد کشور شد و توسط کمپانی خاور شرق و ایران خودرو دیزل تا به امروز درحال تولید است.



:: برچسب‌ها: قطعات بنز , لوازم یدکی بنز , قطعه سازان قائم ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کولر ماشین سنگین به صورت گازی دما را کاهش می دهد. گازی که درون لوله ها و کمپرسور به طور مداوم در حال گردش است، گاز آر 12 می باشد؛ گاز آر 12 کولر ماشین سنگین قابلیت اشتعال دارد و بسیار سمی است. از این رو باید نصب کولر کامیون ها به دست متخصصان با تجربه انجام شود و قواعدی در هنگام نصب رعایت شود.

نصب دقیق کمپرسور کولر
یکی از عمده مشکلاتی که برای رانندگان کامیون پس از نصب کولر ماشین سنگین به وجود می آید، بکس باد کردن تسمه است. در برخی از مواقع، به دلیل نصب کمپرسور در محلی دور از فولی میل لنگ، تسمه نمی تواند به خوبی نیروی موتور را به کمپرسور کولر منتقل نماید. ناگفته نماند که کمپرسور کولر ماشین سنگین به نیروی زیادی نیازمند است تا بتواند گاز را به گردش در آورد. در چنین مواقعی تسمه در حال گردش است ولی فولی کمپرسور کولر در حالت توقف است. برای مواجه نشدن با این مشکل، می بایست با استفاده از پایه های چدنی کمپرسور کولر را در مجاورت فولی میل لنگ نصب نمایید.

قرار دادن عایق برای لوله های کندانسور و اپراتور
برای آن که بتوانید پس از نصب کولر ماشین سنگین، از خنکی درون کامیون خود نهایت لذت را ببرید، باید پیش از انجام هر کاری به فکر بهینه سازی باشید. بهترین گزینه برای بهینه سازی کولر ماشین سنگین، عایق بندی لوله های کندانسور و اپراتور است. لوله های کمپرسور کولر در مجاورت موتور قرار دارند و به دلیل بالا بودن دمای موتور، آن ها زمان زیادی لازم دارند تا خنک شوند. علاوه بر آن، دیر خنک شدن گاز درون لوله های کمپرسور موجب اتلاف انرژی موتور کامیون نیز می گردد. به همین دلیل، در هنگام نصب کولر ماشین سنگین باید تمامی لوله های آن را با عایق پلی اتیلن و پشم و شیشه بپوشانید.



:: برچسب‌ها: لوازم کولر ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

یک کامیون دارای بیش از 20 هزار قطعه کوچک و بزرگ است تا بتواند به حرکت در آید. برخی از قطعات آن باید در مدت زمان خاصی تعویض شوند تا عملکرد کامیون بهتر شود. اما برخی دیگر تنها در زمان معیوب شدن می بایست تعویض شوند و حتی گاهی از اوقات این نوع قطعات از طول عمر بسیار طولانی برخوردار هستند و کارکردی عمری دارند. اما در نظر داشته باشید که در زمان معیوب شدن قطعات بنز ده تن خود، می بایست سریعا برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

قطعات مصرفی
لوازم مصرفی، در دسته پر مصرف قطعات بنز ده تن قرار دارند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، قطعات مصرفی طول عمر مشخصی دارند و باید سر موعد تعویض شوند تا اجزای کامیون بنز ده تن دچار آسیب نشود. قطعات مصرفی بنز ده تن شامل لنت ترمز، کاسه چرخ، بلبرینگ های پلوس، واسکازین، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر آبگیر گازوییل و دیسک و صفحه کلاج می باشند. لازم به ذکر است که اگر قدرتی بی نهایت و سرعتی بی نظیر از کامیون بنز ده تن خود می خواهید، باید قطعات مصرفی آن را سر موعد تعویض کنید.

قطعات موتوری
از مهم ترین بخش های قطعات بنز ده تن، می توان به لوازم و قطعات موتوری این کامیون اشاره نمود. کامیون بنز ده تن مجهز به پیشرانه شش سیلنر 11 لیتری با 24 سوپاپ و شش سرسیلندر مجزا است. برخی از قطعات موتور این کامیون همچون یاتاقان، رینگ، پیستون، بوش، سرسیلند، سوپاپ و بالانسر های میلنگ همیشه در فشار زیادی قرار دارند؛ به همین دلیل می بایست در هنگام احساس صدای غیر عادی برای تعویض آن ها اقدام نمود تا آسیب بیشتری به بخش داخلی بلوک سیلندر و میل لنگ وارد نشده است.

قطعات کابین
یکی دیگر از بخش های مهم قطعات بنز ده تن، لوازم و قطعات کابین است. به طور کلی، قطعات کابین این کامیون به دو دسته رفاهی راننده و ضروری تقسیم می شوند. از قطعات رفاهی راننده کابین کامیون بنز ده تن می توان به صندلی هیدروپنوماتیک، سیستم تهویه مطبوع و صندلی تخت خواب شو در سمت شاگرد اشاره نمود. اما قطعات ضروری و پر مصرف کابین کامیون بنز ده تن شامل کلید های کنترل پمپ باد، بوق، دسته های راهنما، چراغ پارک و ... اشاره نمود. تعویض این قطعات ضرورتی ندارد ولی اگر آن ها هر چند وقت یک بار تعویض کنید، می توانید احساس راحتی بیشتری درون کابین کامیون خود داشته باشید.

سیستم الکتریکی
به دلیل ساده بودن طراحی کامیون بنز ده تن، سیستم الکتریکی آن نیز بسیار ساده است. سیستم الکتریکی این کامیون ابتدا به داخل کابین وارد می شود و نیرو الکتریکی توسط یک جعبه فیوز و چند آفتامات به تمامی نقاط کامیون منتقل می شود. البته در مدل های جدید بنز ده تن، سیستم الکتریکی مجهز به سنسور های قوی وجود دارد که می توان گفت آن ها جزو مهم ترین قطعات بنز ده تن مدل بالا محسوب می شوند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، قطعات بنز ده تن دارای انواع مختلفی هستند. پیشنهاد می شود اگر می خواهید مدت زمان طولانی بدون هیچ مشکلی با استفاده از این کامیون به سفر بپردازید، حتما قطعات آن را پیش از سفر بررسی کنید و در صورت لزوم برای تعویض آن ها اقدام نمایید.



:: برچسب‌ها: لوازم بنز , لوازم یدکی بنز , قطعات بنز ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کولر ماشین سنگین به صورت گازی دما را کاهش می دهد. گازی که درون لوله ها و کمپرسور به طور مداوم در حال گردش است، گاز آر 12 می باشد؛ گاز آر 12 کولر ماشین سنگین قابلیت اشتعال دارد و بسیار سمی است. از این رو باید نصب کولر کامیون ها به دست متخصصان با تجربه انجام شود و قواعدی در هنگام نصب رعایت شود.

  • نصب دقیق کمپرسور کولر

یکی از عمده مشکلاتی که برای رانندگان کامیون پس از نصب کولر ماشین سنگین به وجود می آید، بکس باد کردن تسمه است. در برخی از مواقع، به دلیل نصب کمپرسور در محلی دور از فولی میل لنگ، تسمه نمی تواند به خوبی نیروی موتور را به کمپرسور کولر منتقل نماید. ناگفته نماند که کمپرسور کولر ماشین سنگین به نیروی زیادی نیازمند است تا بتواند گاز را به گردش در آورد. در چنین مواقعی تسمه در حال گردش است ولی فولی کمپرسور کولر در حالت توقف است. برای مواجه نشدن با این مشکل، می بایست با استفاده از پایه های چدنی کمپرسور کولر را در مجاورت فولی میل لنگ نصب نمایید.

  • قرار دادن عایق برای لوله های کندانسور و اپراتور

برای آن که بتوانید پس از نصب کولر ماشین سنگین، از خنکی درون کامیون خود نهایت لذت را ببرید، باید پیش از انجام هر کاری به فکر بهینه سازی باشید. بهترین گزینه برای بهینه سازی کولر ماشین سنگین، عایق بندی لوله های کندانسور و اپراتور است. لوله های کمپرسور کولر در مجاورت موتور قرار دارند و به دلیل بالا بودن دمای موتور، آن ها زمان زیادی لازم دارند تا خنک شوند. علاوه بر آن، دیر خنک شدن گاز درون لوله های کمپرسور موجب اتلاف انرژی موتور کامیون نیز می گردد. به همین دلیل، در هنگام نصب کولر ماشین سنگین باید تمامی لوله های آن را با عایق پلی اتیلن و پشم و شیشه بپوشانید.



:: برچسب‌ها: لوازم کولر ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()