نوشته شده توسط : قائمی

موتور ولوو پنتا نسبت به دیگر موتور های دیزل، از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. وجود دقت بسیار بالا در طراحی و قرار گرفتن قطعات آن بر روی یکدیگر سبب بهبود عملکرد و افزایش قدرت این موتور گشته است. اما ناگفته نماند که این امر سبب دشوار شدن تعمیرات و نگهداری موتور های پنتا شده است. به همین دلیل برای بهبود عملکرد این موتور، باید هنگام تعویض قطعات آن به نکاتی همچون تعویض به موقع، تعویض به دقت و روغن کاری هنگام نصب قطعات نو توجه ویژه ای داشته باشید.

  • تعویض به موقع

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تعویض به موقع برخی از قطعات ولوو پنتا سبب پیشگیری و جلوگیری از خرابی موتور و افزایش چندین برابری هزینه های تعمیرات می گردد. به عنوان مثال: با تغییر صدای موتور، شما اگر سریعا اقدام کنید و قطعات ضروری همچون یاتاقان های ثابت و متحرک را تعویض کنید، می توانید از آسیب به میل لنگ و اویل پمپ جلوگیری کنید و با هزینه ای جزئی، جلوی یک ضرر مالی بسیار سنگین را بگیرید.

  • تعویض قطعات ولوو پنتا با دقت

دقت در زمان تعویض و کار بر روی موتور ولوو پنتا، اولویت اول را دارد. در هنگام تعویض قطعات این موتور، شما باید مو به مو نقشه جلو بروید چرا که برخی از قطعات این موتور همانند رینگ، شاتون و یاتاقان ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند ولی اگر در جای دیگری نصب شوند، ممکن است موتور با مشکل رد کردن کمپرس یا تولید صدای زیاد مواجه شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، در زمان تعمیر و تعویض قطعات موتور ولوو پنتا، نقشه اصلی این موتور را به همراه داشته باشید تا بتوانید تعویض قطعات را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

  • روغن کاری برخی از قطعات ولوو پنتا

بسیاری از تعمیرکاران بر این عقیده باورند که قطعات نو موتور ولوو پنتا، باید به صورت خشک نصب شوند؛ اما در زمان اتمام تعمیرات و روشن شدن موتور، حدود 30 ثانیه طول می کشد تا روغن به تمامی اجزا برسد. به همین دلیل حدود 30 درصد از طول عمر قطعات کاسته می شود. برای آن که با این مشکل مواجه نشوید، می بایست در هنگام نصب برخی از قطعات همچون رینگ، یاتاقان و پیستون را حتما روغنکاری کنید. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، تعویض قطعات ولوو پنتا باید با دقت و ظرافت بالایی صورت گیرد. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، در هنگام تعویض قطعات از نقشه و راهنما ها کمک بگیرید.

 



:: برچسب‌ها: لوازم ولوو , لوازم یدکی ولوو ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

کولر ماشین سنگین به صورت گازی دما را کاهش می دهد. گازی که درون لوله ها و کمپرسور به طور مداوم در حال گردش است، گاز آر 12 است؛ گاز آر 12 کولر ماشین سنگین قابلیت اشتعال دارد و بسیار سمی است. از این رو باید نصب کولر کامیون ها به دست متخصصان با تجربه انجام شود و قواعدی در هنگام نصب رعایت شود.

نصب دقیق کمپرسور کولر
یکی از عمده مشکلاتی که برای رانندگان کامیون پس از نصب کولر ماشین سنگین به وجود می آید، بکس باد کردن تسمه است. در برخی از مواقع، به دلیل نصب کمپرسور در محلی دور از فولی میل لنگ، تسمه نمی تواند به خوبی نیروی موتور را به کمپرسور کولر منتقل نماید. ناگفته نماند که کمپرسور کولر ماشین سنگین به نیروی زیادی نیازمند است تا بتواند گاز را به گردش در آورد. در چنین مواقعی تسمه در حال گردش است ولی فولی کمپرسور کولر در حالت توقف است. برای مواجه نشدن با این مشکل، می بایست با استفاده از پایه های چدنی کمپرسور کولر را در مجاورت فولی میل لنگ نصب نمایید.

قرار دادن عایق برای لوله های کندانسور و اپراتور
برای آن که بتوانید پس از نصب کولر ماشین سنگین، از خنکی درون کامیون خود نهایت لذت را ببرید، باید پیش از انجام هر کاری به فکر بهینه سازی باشید. بهترین گزینه برای بهینه سازی کولر ماشین سنگین، عایق بندی لوله های کندانسور و اپراتور است. لوله های کمپرسور کولر در مجاورت موتور قرار دارند و به دلیل بالا بودن دمای موتور، آن ها زمان زیادی لازم دارند تا خنک شوند. علاوه بر آن، دیر خنک شدن گاز درون لوله های کمپرسور موجب اتلاف انرژی موتور کامیون نیز می گردد. به همین دلیل، در هنگام نصب کولر ماشین سنگین باید تمامی لوله های آن را با عایق پلی اتیلن و پشم و شیشه بپوشانید.



:: برچسب‌ها: لوازم کولر ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

متاسفانه امروزه لوازم یدکی و قطعات کامیون بنز که در فروشگاه های لوازم یدکی کشور وجود دارند، اصلی و اورجینال نیستند و تولید کارخانجات نامعتبر برخی از کشور های آسیایی هستند. قطعات کامیون بنز که دارای اصالت و برچسب اورجینال نیستند، از طول عمر بسیار کمی برخوردار هستند. به همین دلیل، می بایست در هنگام خرید قطعات و لوازم یدکی این کامیون به نکاتی همچون برند حک شده بر روی قطعه و جعبه آن و سلامت کالا توجه کنید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفیدی را تجربه کنید.

توجه به برند
قطعاتی همچون رینگ، پیستون، یاتاقان، سوپاپ، سرسیلندر، سیلندر و میل لنگ با برند ماهلر آلمان تولید می شوند و در بازار پخش می گردند؛ به همین دلیل باید از هر گونه قطعات موتوری کامیون بنز که با برند هایی به جز ماهلر هستند، خودداری کنید. قطعات دیگری همچون گیربکس و دیفرانسیل و چرخ دنده های درون آن ها نیز با برند زد اف یا دایلیمر در بازار به صورت اورجینال وجود دارند و رانندگان می بایست از خریداری هرگونه لوازم گیربکس و دیفرانسیل با برند هایی بجز زد اف و دایلیمر خودداری کنند. البته برای تشخیص برند، تنها به شکل و نوشته های بر روی بسته بندی و جعبه قطعه اکتفا نکنید چرا که ممکن است قطعات نامرغوب در بسته بندی قطعات اورجینال قرار گیرند؛ به همین دلیل پیش از خرید می بایست بسته بندی و درب جعبه را باز کنید و لوگو حک شده بر روی قطعه را مشاهده کنید تا بتوانید از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

بررسی سلامت کالا
یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید لوازم یدکی کامیون بنز به آن توجه ویژه ای داشته باشید، بررسی سلامت کالا است. برای تشخیص سلامت کالا، اگر اطلاعات کافی ندارید می توانید از متخصصان و تعمیرکاران کامیون های بنز در این زمینه کمک بخواهید و قبل از پرداخت هزینه، کالا را به آن ها نشان دهید و مورد سنجش و تست قرار دهید تا بتوانید بهترین قطعه بازار را خریداری و بر روی کامیون بنز خود نصب کنید. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، خرید لوازم یدکی کامیون بنز کار آسوده ای نیست؛ پیشنهاد می شود برای آن که بتوانید خریدی سودمندانه تر داشته باشید و بتوانید با نصب قطعات مرغوب بر روی کامیون بنز خود، به عملکرد آن بهبود ببخشید پیش از خریداری لوازم یدکی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.



:: برچسب‌ها: قطعات کامیون , لوازم یدکی کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

یکی از مسائل بسیار مهمی که رانندگان کامیون های آلمانی به خصوص بنز باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، شناخت لوازم یدکی ماشین سنگین بنز و زمان تعویض آن ها است. کامیون بنز، یکی از برترین کامیون های موجود در کشور محسوب می شود که برخی از آن ها بیش از 60 سال سن دارند ولی هنوز درحال کار هستند. اما مهم نیست که کامیون بنز شما چقدر کار کرده است؛ شما می توانید با تعویض قطعات آن، کامیون خود را به یک کامیون صفر کیلومتر تبدیل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع لوازم و قطعات یدکی ماشین سنگین بنز بیشتر آشنا شوید.

انواع لوازم یدکی ماشین سنگین بنز
ماشین سنگین بنز، دارای قطعات بسیار زیادی است و شناخت آن ها تا حدودی می تواند برای رانندگان مشکل باشد. اما اگر نتوانید قطعات این کامیون را به خوبی بشناسید، ممکن است در جاده های بیابانی به مشکل برخورد کنید. خوشبختانه کامیون بنز، نسبت به دیگر کامیون ها دارای قطعات یدکی کمتری است.

  • زیر و بند

زیرو بند، از مهم ترین دسته های لوازم یدکی ماشین سنگین بنز محسوب می شوند که برخی از آن ها مصرفی هستند. سیستم تعلیق کامیون بنز، به طور مستقیم به زیر و بند متصل شده است و نقش مهمی را در تعادل کامیون ایفا می کند. از مهم ترین قطعات و لوازم یدکی زیر و بند ماشین سنگین بنز، می توان به کمک، فنر شمش، گوشواره ای، بوش گوشواره ای، بوش فنر شمشی، اکسل، دیفرانسیل، میل گاردان، چهارشاخه گاردان و ... اشاره نمود. هر کدام از این قطعات از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و حتی اگر یکی از ان ها دچار آسیب شود، ممکن است کامیون در هر شرایطی سریعا متوقف شود.

  • موتور و گیربکس

همانطور که می دانید، قطعات موتور و گیربکس نیز از مهم ترین بخش های لوازم یدکی ماشین سنگین بنز هستند. درون موتور کامیون بنز قطعاتی همچون رینگ، پیستون، یاتاقان، لاستیک سوپاپ و ... وجود دارند که تعویض آن ها در برخی از مواقع امری ضروری است. البته فراموش نکنید که برای خرید قطعات موتور و گیربکس کامیون بنز، می بایست حتما به برند آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. بهترین برند قطعات یدکی موتور و گیربکس کامیون بنز، برند ماهلر است که ساخت کشور آلمان است.



:: برچسب‌ها: لوازم یدکی ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

شرکت مرسدس بنز با سابقه بیش از یک قرن فعالیت، از جمله قدیمی ترین و بهترین برندهای تولید خودرو در جهان به حساب می آید که مشغول به تولید انواع خودرو، کامیون و اتوبوس است. این برند توانسته سهم بزرگی از بازار ایران را نیز به خود اختصاص دهد و همین امر موجب نیاز مصرف کنندگان داخل کشور به لوازم یدکی بنز شده است. به همین دلیل برند‌های مختلفی اقدام به تولید لوازم یدکی بنز کرده و محصولات مختص این ماشین ها را روانه بازار می کنند. برای خرید و اطلاع از قیمت لوازم یدکی بنز می‌توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اطلاعات لازم را کسب کرده و خرید خود را انجام دهید.

همان طور که می دانید استفاده از لوازم یدکی مرغوب و استاندارد، از جمله عوامل تاثیر گذار در افزایش طول عمر خودروها است و با توجه به حساسیت بالای ماشین های ساخت شرکت بنز، استفاده از لوازم یدکی اورجینال و با کیفیت، ضروری و حیاتی است. خرید و استفاده از قطعات تقلبی و بی کیفیت، موجب ایجاد آسیب های بسیار جدی در سیستم های پیچیده خودروهای بنز می شود و به قطعات دیگر نیز آسیب زده و هزینه های بسیار زیادی برای صاحبان در پی خواهد داشت. در ادامه به بررسی قیمت لوازم یدکی بنز خواهیم پرداخت. به صورت کلی در قیمت لوازم یدکی بنز، عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند تولید کننده لوازم یدکی
  • کیفیت و نوع مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن ها
  • مدل ماشین
  • سال تولید


:: برچسب‌ها: قیمت لوازم یدکی , قطعه سازان قائم ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

لوازم یدکی ماشین های سنگین نیز مانند تمام وسایل نقلیه دیگر طول عمر مشخصی دارند که بعد از گذشت زمانی معین، کارایی خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض دارند. تعمیر و تعویض قطعات ماشین یک امر طبیعی و حتمی است که صاحبان وسایل نقلیه سنگین با آن روبرو هستند. مهم ترین مسئله، خرید این لوازم از مراکز و شرکت های معتبر است؛ زیرا خرید یک محصول با کیفیت، تاثیر مستقیم بر مدت زمان استفاده از قطعات دارد و می تواند دوره تعمیر را تا میزان زیادی طولانی کند.

اصولا افراد در زمان خرید این محصولات با سوالاتی مانند قیمت لوازم یدکی، بهترین برند موجود در بازار، نحوه تشخیص نوع تقلبی از اصلی و تفاوت قیمت آن ها روبرو می شوند. ما در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم تا با اطلاعات کافی برای خرید آن اقدام کنید. به این دلیل که ماشین های سنگین، بیش تر طول شبانه روز را در جاده و سفر طی می کنند، لازم است علاوه بر توجه به قیمت لوازم یدکی، کیفیت آن ها را نیز در نظر گرفت. شما می توانید پیش از انتخاب و خرید هر قطعه، با مشاوران ما مشورت نمایید و نسبت به مزایا و معایب قطعات با برندهای مختلف آشنا شوید تا متناسب با بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت لوازم یدکی به چه عواملی بستگی دارد؟
یکی از مهم‌ترین عوامل هنگام خرید هر محصول، قیمت آن است که برای تشخیص منصفانه بودن یا نبودن آن باید به موارد مختلفی توجه کنید. صرفاً گران بودن محصولات به معنای با کیفیت بودن آن‌ها نیست و چیزی که اهمیت دارد، تناسب بین قیمت و کیفیت محصول است. در ادامه عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوازم یدکی را بررسی می کنیم:

  • قیمت ارز

قیمت دلار بر قیمت لوازم و قطعات ماشین سنگین تاثیر مستقیم دارد و این روزها نوسانات زیادی را شاهد هستیم.

  • گارانتی

بدون شک یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید لوازم یدکی، داشتن گارانتی معتبر است و باید از خرید محصولات بدون گارانتی خودداری کرد؛ چرا که در صورت خرابی محصول، هیچ خدماتی برای تعمیر و تعویض آن به شما ارائه داده نمی شود. این مسئله شما را مجبور به خرید مجدد کالا و صرف هزینه اضافی می کند. علاوه بر این، می‌توان گفت مراکزی که به مشتریان خود گارانتی ارائه می‌دهند، اعتبار بیشتری در مقایسه با فروشگاه هایی که این خدمات را ارائه نمی‌دهند، دارند. در نتیجه، گارانتی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوازم یدکی است؛ به این صورت که محصولات دارای گارانتی معتبر، در مقایسه با محصولات بدون گارانتی، از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.



:: برچسب‌ها: قیمت لوازم یدکی ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()