نوشته شده توسط : قائمی

بحث مهم ترین اجزا و قطعات کامیون های ولوو که به میان می آید، ذهن افراد به سوی اصلی ترین اجزا همچون موتور، گیربکس، شاسی و دیفرانسیل می رود. اما درواقع، قطعاتی دیگر نیز وجود دارند که سبب به کار افتادن اجزای اصلی کامیون ولوو می شوند. به همین دلیل، نمی توان اجزای بزرگ همچون پیشرانه را جزو مهم ترین قطعات دانست. وجود برخی قطعات نسبتا کوچک همچون سیستم توربوشارژر، می توانند سبب حرکت و عملکرد بهتر کامیون ولوو شوند.

پمپ گازوییل
یکی از مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو، پمپ گازوییل است. شاید در ظاهر فکر کنید که وظیفه این قطعه تنها ساکشن سوخت از باک و انتقال آن به سیستم سوخت رسانی است؛ اما درواقع پمپ گازوییل کامیون ولوو می تواند سوخت گازوییل را با فشار زیادی به سوزن های فارسونگا به صورت پودر انتقال دهد. البته ناگفته نماند که سوخت گازوییل برای احتراق بهتر، باید به صورت پودر به سر پیستون پاشیده شود. به همین دلیل پمپ گازوییل با فشار بسیار بالا این سوخت را تبدیل به پودر می کند و آن را درون سیستم سوخت پاش افشانه می کند.

میل گاردان
میل گاردان، یکی دیگر از اجزای بسیار مهم کامیون ولوو و حتی دیگر کامیون ها محسوب می گردد. میل گاردان نیرو را از گیربکس کامیون دریافت می کند و آن را به دیفرانسیل منتقل می نماید. شاید در ظاهر میل گاردان تنها یک میله گرد ضخیم با دو عدد چهار شاخه باشد؛ اما وظیفه بسیار سنگین و مهمی را بر عهده دارد. به طوری که اگر وجود نداشته باشد، کامیون به هیچ عنوان حرکت نمی کند. البته میل گاردان کامیون های ولوو دارای انواع مختلفی از نظر طول و نوع چهارشاخه هستند.

توربوشارژر
یکی دیگر از مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو، سیستم توربوشارژر است. سیستم توربوشارژر همانند یک دستگاه مکنده و دمنده بسیار قوی عمل می کند و هوای حاوی کربن را از سر پیستون کامیون به بیرون هدایت می کند. وجود توربو شارژر سبب می شود تا دمای موتور کامیون همیشه در حالت نرمال قرار داشته باشد و علاوه بر آن، در جاده های سر و بالایی بتواند با قدرت و نفس بیشتری بالا برود. البته متاسفانه در کامیون های ولوو قدیمی این سیستم وجود نداشت به همین دلیل قدرت آن ها نسبت به کامیون های ولوو امروزی بسیار کم تر بود. ناگفته نماند که سیستم توربو شارژر قادر است قدرت کامیون را 80 الی 95 اسب بخار افزایش دهد.

پمپ باد
سیستم ترمز اکثر کامیون های ولوو، پنوماتیک (بادی) است. به همین دلیل نمی توان تنها از یک کپسول بزرگ باد برای طی نمودن یک مسیر بلند استفاده نمود چرا که ممکن است با چند بار فشردن پدال ترمز، کپسول باد تخلیه شود. پمپ باد کامیون ولوو به صورت چرخ دنده بر سر فولی میلنگ متصل می شود و هم زمان با موتور به چرخش در می آید. این امر سبب می شود تا کپسول های باد کامیون همیشه پر از باد باشند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، کامیون های ولوو از سیستم و قطعات بسیار مدرنی برخوردار هستند. به همین دلیل رانندگان می توانند با شناخت بهتر قطعات مهم و اساسی کامیون ولوو خود، از آن استفاده مفید تری داشته باشند.



:: برچسب‌ها: قطعات کامیون , لوازم یدکی کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

 

کمپانی هایی که در بخش قبل به آن ها اشاره شد، برای آسایش بیشتر مشتریان خود در سراسر جهان، در کشور هایی همچون امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، سوییس، سوئد، نروژ، انگلستان و حتی ایران دارای شعبه های فروشگاهی هستند تا بتوانند خیال تمامی رانندگان را از جانب تامین قطعات بنز آسوده سازند. علاوه بر آن شما با خرید از نمایندگی های رسمی بوش، زد اف، ماهلر، هلا و کنتینانتال دیگر نگرانی از بابت کامیون خود نخواهید داشت. نا گفته نماند که قطعاتی که توسط این کمپانی ها عرضه می گردند، از قیمت بسیار بالا تری نسبت به قطعات دیگر برخوردار هستند.

 

خرید آسان قطعات بنز
همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، کمپانی هایی همچون بوش در سراسر جهان دارای شعبه هایی هستند تا بتوانند قطعات مرغوب کامیون بنز را به سراسر جهان عرضه نمایند. اگر مسیر شما تا نمایندگی های قطعات بنز دور است، نیازی نیست نگران باشید؛ کافی است به وبسایت اصلی کمپانی های تولید قطعات بنز مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. پس از ثبت سفارش حداکثر تا یک هفته قطعات مورد نیاز شما با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب به دست شما خواهند رسید.

در گذشته های نزدیک بسیاری از افراد که دارای کامیون بنز بودند، با مشکل قطعات یدکی مواجه می شدند. از این رو رانندگان کامیون بنز مجبور بودند برای تامین قطعات مورد نیاز خود تعمیر کامیون از لوازم کامیون های دیگر استفاده می کردند؛ این امر سبب می گشت تا کیفیت عملکرد کامیون کاسته شود. اما امروزه خوشبختانه نمایندگی های فروش قطعات بنز در سراسر جهان وجود دارند و شما می توانید با مراجعه به آن ها به صورت حضوری یا آنلاین، هر قطعه ای را که نیازی دارید خریداری نمایید و لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: قطعات بنز ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

زیر و بند کامیون جزو مهم ترین اجزا محسوب می گردند و می بایست پس از هر سرویس باربری بررسی و چک شوند؛ به طور کلی زیر و بند کامیون شامل جلوبندی و سیستم فرمان، سیستم تعلیق و فنر بندی، شاسی و سیستم انتقال نیرو می باشد. پیشنهاد می شود برای آن که بتوانید احساس بهتری در حین رانندگی با کامیون خود داشته باشید، هر شش ماه یک بار قطعاتی همچون چهار شاخ گاردان، لاستیک های موج گیر و سیستم فرمان، پیچ های شاسی و روغن دیفرانسیل را تعویض نمایید تا طول عمر دیگر قطعات کامیون شما افزایش یابد و عملکرد بهتری داشته باشند.

خرید سودمندانه قطعات کامیون
متاسفانه امروزه قطعات کامیون با کیفیتی بسیار پایین وارد بازار شده اند و تشخیص آن ها از قطعات با کیفیت کمی مشکل است. به همین دلیل می بایست در حین خرید قطعات و لوازم یدکی کامیون خود دقت بسیار بالایی داشته باشید چرا که اگر از قطعات بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است در جاده های بیابانی به مشکل بزرگی برخورد کنید و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات شوید. برای آن که بتوانید خرید لوازم یدکی کامیون خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، پیش از خرید حتما برچسب اصالت و حک استاندارد بر روی قطعات را مشاهده کنید و پس از آن خرید خود را انجام دهید.
همانطور که دربخش های قبل به آن اشاره شد، قطعات کامیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ در بسیاری از مواقع رانندگان به دلیل استفاده نکردن از قطعات اصلی یا مصرفی مرغوب در جاده های بیابانی شاهد صانحه و حوادث های بسیار ناگواری بوده اند؛ به همین دلیل می بایست در خرید و تعویض قطعات و لوازم کامیون دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید استفاده مفیدی از خودرو باری و سنگین خود داشته باشید.



:: برچسب‌ها: قطعات کامیون , لوازم یدکی کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

پس از تکمیل کردن لوازم کولر ماشین سنگین از جمله کمپرسور، شلنگ های پرسی فشار قوی، فن داخل و بیرون، رادیاتور و کندانسور می بایست برای نصب آن ها به صورت دقیق اقدام کنید. در مرحله اول می بایست یک پایه رابط را به کارتر روغن کامیون یا بدنه سیلندر با پیچ متصل کنید و پس از آن کمپرسور را بر روی آن قرار دهید. سپس یک تسمه از روی دهانه دوم فولی میل لنگ، بر روی فولی کمپرسور قرار دهید و آن را به اندازه کافی سفت کنید.
پس از آن، رادیاتور بیرون را در زیر کامیون و در یک محیطی امن قرار دهید. لازم به ذکر است که اگر بخواهید رادیاتور کولر را در جلوی رادیاتور آب کامیون نصب کنید، سبب می گردد هوای لازم جهت خنک کردن آب به رادیاتور نرسد. به همین دلیل بهترین گزینه برای نصب لوازم کولر ماشین سنگین به ویژه رادیاتور کولر، در قسمت پایین رادیاتور آب است. پس از نصب رادیاتور و لوله کشی، نوبت به گازگیری می باشد؛ برای گاز گیری ابتدا می بایست آزمایش نشت یابی را انجام دهید چرا که گاز کولر از قیمت بالایی برخوردار است و اگر قسمتی از اتصالات نشتی داشته باشند، ممکن است گاز به طور کامل از بین برود.
همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، کولر در خودرو های سنگین و باری به دلیل ورود حرارت بسیار بالا موتور در کابین، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیشنهاد می شود پیش از شروع فصل گرما برای خریداری لوازم کولر ماشین سنگین خود با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید و آن را با دقت تمام نصب کنید تا در فصل تابستان از رانندگی با کامیون خود لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: لوازم کولر ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

یکی از مهم ترین مسائلی که مورد توجه تمامی رانندگان کامیون همیشه بوده است، تامین و تعویض قطعات ماشین سنگین خود است. کامیون ها نقش بسزایی را در صنعت و رونق کشور ایفا می کنند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر حتی گران ترین کامیون جهان را صاحب هستید، می بایست برخی از قطعات آن را در زمان های معین تعویض نمایید.
تعویض برخی از قطعات ماشین سنگین موجب می گردد تا کامیون شما از قدرت و عملکرد بهتری برخوردار گردد. علاوه بر آن تعویض قطعات مصرفی پر کاربرد می تواند سبب افزایش طول عمر اجزا و قطعات دیگر گردد؛ به عنوان مثال اگر شما لنت های ترمز را به موق تعویض کنید، استحکاک کفشک آهنی با کاسه چرخ و دیسک ترمز کمتر می شود و در نتیجه خط های عمیق که قدرت ترمز را کاهش می دهد، بر روی دیسک ترمز و کاسه چرخ نمی افتد. نا گفته نماند که برخی از قطعات کامیون که باید سر موقع تعویض شوند، نشانه هایی دارند که راننده اگر بتواند آن ها را به خوبی تشخیص دهد سبب می شود تا بتواند طول عمر کامیون خود را افزایش دهد.

انواع قطعات ماشین سنگین
به طور کلی، قطعات ماشین سنگین به دو صورت مصرفی و یدکی وجود دارند. قطعات مصرفی، دسته قطعاتی هستند که پس از مدتی به دلیل دما بالا، فشار و استحکاک عملکرد خوب خود را از دست می دهند و می بایست در مواقعی مشخص تعویض شوند. برخی از قطعات مصرفی ماشین سنگین بسیار مهم عبارتند از: روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر گازوییل، فیلتر هوا، لاستیک و تایر، شیلنگ های انتقال هوا و مایع در تمامی بخش های کامیون، لنت ترمز هر چرخ و دیسک و صفحه کلاج.
اما قطعات یدکی نسبت به مصرفی بسیار متفاوت هستند. یکی از بزرگترین تفاوت های قطعات یدکی و مصرفی کامیون ها، زمان تعویض است. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، قطعات مصرفی هر کدام طول عمری مشخص دارند و می بایست در زمانی معین تعویض شوند؛ اما قطعات یدکی اگر درست استفاده شوند، به هیچ عنوان از بین نخواهند رفت و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. قطعات ماشین سنگین به صورت مصرفی شامل: گیربکس، دیفرانسیل، سیستم انتقال سوخت، شاسی، کابین و .... می باشد. البته در نظر داشته باشید که برای خرید قطعات یدکی کامیون می بایست با افراد متخصص مشورت کنید تا آن ها بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کنند.



:: برچسب‌ها: قطعات ماشین سنگین , لوازم ماشین سنگین , لوازم یدکی ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

 

یکی از مسائلی که رانندگان کامیون های آلمانی به ویژه کامیون بنز می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشند، خرید و تعویض قطعات بنز است. کامیون های بنز نسبت به دیگر کامیون ها از کیفیت و قدرت بسیار بالاتری برخوردار هستند. امروزه می تواند کامیون های دایلیمر بنز اکسور، آکتروس و آتگو را در سراسر جاده های کشور مشاهده نمود. در کنار این همه مزایا، بسیاری از رانندگان کامیون بنز با مشکل تامین و تعویض قطعات مواجه هستند.

قطعات بنز دارای قیمتی تقریبا دو الی سه برابر کامیون های دیگر است و خریداری آن ها به صورت اورجینال کمی مشکل است. علاوه بر آن، طراحی کابین، زیر و بند، موتور، گیربکس و دیفرانسیل کامیون بنز به گونه ای است که قطعات آن از طول عمر بیشتر برخوردار شوند؛ البته در نظر داشته باشید که تعویض قطعات بنز نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد چرا که طراحی این کامیون بسیار پیچیده و دشوار است. اما اگر بتوانید برای تعمیرات کامیون بنز خود از قطعات اورجینال و اصلی استفاده نمایید، تا سالیان طولانی دیگر نیازی نیست به تعمیرگاه ها مراجعه کنید. برای خرید قطعات انواع ماشین سنگین به صفحه اصلی سایت قطعه سازان قائم مراجعه نمایید!

 

برند اصلی قطعات بنز
قطعاتی که توسط کمپانی دایلیمر تولید می شوند، مستقیما در خط تولید قرار می گیرند و بر روی کامیون ها نصب می گردند. البته در نظر داشته باشید که کمپانی دایلیمر در شرایط خیلی اضطراری قطعات خود را به بازار بیرون عرضه می کند ولی در شرایط عادی به هیچ عنوان قطعات خط تولید را به فروش نمی رساند. کمپانی هایی همچون بوش، هلا، زد اف و کنتینانتال در کشور آلمان توانستند با استفاده از متریال اصلی و مرغوب و با مهندسی بسیار دقیق، بهترین قطعات بنز را به تولید برسانند تا دارندگان این کامیون ها به هیچ عنوان با مشکل نایاب بودن قطعات به مشکل برخورد نکنند.

کمپانی زد اف، یکی از مشهور ترین و محبوب ترین کمپانی های جهان محسوب می گردد. فعالیت اصلی این کمپانی ساخت قطعات بنز از جمله گیربکس و دیفرانسیل است. جالب است بدانید گیربکس و دیفرانسیل هایی که توسط کمپانی زد اف تولید می شوند، به قدری دقیق و پر کاربرد هستند که برخی از متخصصان از آن ها برای تقویت کامیون های دیگر نیز استفاده می کنند. قطعاتی همچون سیلندر، سرسیلندر و توربو شارژ کامیون های بنز توسط کمپانی بوش و رینگ، پیستون و یاتاقان این کامیون توسط کمپانی ماهلر آلمان تولید می شوند.



:: برچسب‌ها: قطعات بنز , لوازم یدکی بنز , لوازم بنز ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

در بسیاری از مواقع، خرید لوازم استوک ماشین سنگین از فروشگاه های معتبر می تواند گزینه بهتری از خرید قطعات نو باشد. طبق قوانین اروپا، کامیون هایی که بیش از پنج سال کار کرده اند، اجازه تردد در جاده ها را ندارند و باید توسط متخصصان اوراق شوند. برخی از قطعات سالم و مرغوب اوراقی توسط شرکت های مختلف وارد کشور می شوند تا افراد بتوانند بجای پرداخت هزینه های نجومی برای خریداری قطعات نو، با نصف هزینه مشکل خود را برطرف نمایند. البته در نظر داشته باشید که در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید خریدی سودمندانه داشته باشید.

نکاتی در زمینه خرید لوازم استوک ماشین سنگین
همانطور که برای خرید مواد غذایی به عواملی همچون تاریخ مصرف آن ها توجه می کنید، در خرید لوازم و لوازم استوک ماشین سنگین نیز باید به عواملی توجه نمایید. این امر سبب می شود تا شما بتوانید پس از خرید قطعات استوک کامیون خود، آن ها را با خیالی آسوده بر روی کامیون نصب کنید.

خرید از فروشگاه های معتبر
یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در هنگام خرید لوازم استوک ماشین سنگین توجه ویژه ای به آن داشته باشید، خرید از فروشگاه های معتبر است. خوشبختانه امروزه در تمامی شهر های بزرگ، فروشگاه های بزرگی وجود دارند که در زمینه فروش و مشاوره قطعات استوک ماشین سنگین فعالیت می کنند. علاوه بر آن، تمامی قطعاتی که توسط این فروشگاه ها به فروش می رسند، دارای ضمانت و تست قبلی هستند تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده از آن ها استفاده نمایند. علاوه بر آن اگر قطعه پس از مدتی دچار مشکل شد، می توانید آن را به فروشگاه ببرید و آن را با یک قطعه دیگر تعویض نمایید.



:: برچسب‌ها: لوازم استوک ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()