نوشته شده توسط : قائمی

فصل تابستان، یکی از سخت ترین فصول برای افراد به ویژه رانندگان کامیون است؛ به همین دلیل آن ها می بایست برای خرید یا تکمیل لوازم کولر ماشین سنگین خود اقدام کنند. کولر خودرو های سنگین و باری نسبت به کولر خودرو های سواری یا سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها بسیار متفاوت است. در سیستم کولر ماشین سنگین، گاز آر 12.34 به صورت کاملا فشرده در می آید و در لوله ها یخ می زند و حرارت را کاهش می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع لوازم کولر ماشین سنگین بیشتر آشنا شوید.

کمپرسور
یکی از مهم ترین بخش های لوازم کولر ماشین سنگین، کمپرسور است. کمپرسور کولر ماشین سنگین همانند یک موتور خودرو دارای سیلندر، رینگ، پیستون و میل لنگ است. پیستون ها با گردش فولی که به تسمه موتور کامیون متصل است به حرکت در می آیند و گاز کولر را با فشار 80 الی 100 بار در محفظه گاز فشرده می کنند و دمای آن را کاهش می دهند. البته نا گفته نماند که کمپرسور های کولر ماشین سنگین دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس توان و نوع موتور بر روی کامیون ها نصب می گردند.

رادیاتور بیرون کولر
رادیاتور بیرون کولر، یکی دیگر از بخش های مهم لوازم کولر ماشین سنگین محسوب می گردد و از اهمیت بالایی برخوردار است. رادیاتور بیرون دارای دو سر ورودی و خروجی است که سر ورودی آن به مخزن گاز و لوله خروجی آن به کمپرسور متصل می گردد. پس از آن که کمپرسور گاز آر 12.34 را درون لوله ها به دمای زیر 0 درجه رساند، برای عملکرد بهتر گاز ها توسط کمپرسور وارد رادیاتور کولر بیرون می شوند و توسط فن های خنک کننده دمای آن ها سریع تر کاهش می یابد. نا گفته نماند که بهترین رادیاتور های کولر بیرون برای کامیون ها، رادیاتور تک لول آلومینیومی است.

رادیاتور داخل ( کندانسور)
در بسیاری از مواقع ممکن است مشاهده کرده باشید که در زمان روشن کردن کولر کامیون خود، بلافاصله در زیر داشتبورد دما به صورت ناگهانی کاهش می یابد. زمانی که گاز آر 12.34 از طریق کمپرسور و لوله های رابط وارد رادیاتور داخل یا همان کندانسور می شوند، دمای هوای داخل کابین ماشین سنگین به شدت کاهش می یابد. علاوه بر آن، متخصصان یک فن بسیار قوی با دور بالا در قسمت عقب کندانسور با کانال های مخصوص نصب نموده اند تا گردش هوا در کابین کامیون به شکل آسوده تری شکل گیرد.



:: برچسب‌ها: لوازم کولر ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

امروزه متاسفانه کالاهای بی کیفیت و نامرغوب به ویژه قطعات خودرو های سبک و سنگین، بازار را تسخیر نموده اند. علاوه بر آن، نصب لوازم نامرغوب ولوو بر روی کامیون های ولوو موجب خراب شدن پی در پی و متوالی آن ها می گردد. به همین دلیل، پیشنهاد می شود برای خرید لوازم یدکی ولوو، به نکات ضروری توجه ویژه ای بکنید تا بتوانید خریدی سودمندانه داشته باشید و خود را از شر خراب شدن پی در پی کامیون خود خلاص کنید.

توجه به اصالت قطعات
همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، برای رهایی یافتن از خراب شدن و تعمیرات با هزینه های سنگین کامیون ولوو، می بایست در هنگام خرید قطعات آن به برند و اصالت آن ها توجهی داشته باشید. در هنگام خرید لوازم ولوو، می بایست ابتدا به برچسب اصالت آن ها توجه نمایید. بر روی بسته بندی لوازم یدکی این کامیون یک برچسب اصالت با لوگو اصلی ولوو قرار دارد و بر روی آن یک پارت نامبر 18 رقمی نوشته شده است. برای تشخیص اصالت، می بایست قطعه را از بسته بندی در آورید و پارت نامبر هک شده بر روی آن را با کد هک شده بر روی برچسب اصالت تطابق دهید و در صورت یکسان بودن، خرید خود را انجام دهید.

تست پیش از خرید
در برخی از مواقع، ممکن است قطعات در هنگام حمل و نقل به صورت عمده دچار آسیب های کلی یا جزئی شوند. علاوه بر آن، فروشندگان لوازم یدکی ولوو قطعات فروخته شده را به هیچ عنوان به انبار خود مرجوع نمی کنند. به همین دلیل برای پیشگیری و جلوگیری از این مشکلات پیشنهاد می شود یک فرد متخصص و با تجربه به همراه خود به فروشگاه لوازم یدکی ولوو ببرید تا بتوانید قطعات را به کمک او پیش از خرید تست نمایید. لازم به ذکر است که تست تمامی قطعات ولوو به صورت های مختلفی انجام می شود.

 



:: برچسب‌ها: قطعات ولوو , لوازم ولوو , لوازم یدکی ولوو ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()