نوشته شده توسط : قائمی

کولر ماشین سنگین به صورت گازی دما را کاهش می دهد. گازی که درون لوله ها و کمپرسور به طور مداوم در حال گردش است، گاز آر 12 است؛ گاز آر 12 کولر ماشین سنگین قابلیت اشتعال دارد و بسیار سمی است. از این رو باید نصب کولر کامیون ها به دست متخصصان با تجربه انجام شود و قواعدی در هنگام نصب رعایت شود.

نصب دقیق کمپرسور کولر
یکی از عمده مشکلاتی که برای رانندگان کامیون پس از نصب کولر ماشین سنگین به وجود می آید، بکس باد کردن تسمه است. در برخی از مواقع، به دلیل نصب کمپرسور در محلی دور از فولی میل لنگ، تسمه نمی تواند به خوبی نیروی موتور را به کمپرسور کولر منتقل نماید. ناگفته نماند که کمپرسور کولر ماشین سنگین به نیروی زیادی نیازمند است تا بتواند گاز را به گردش در آورد. در چنین مواقعی تسمه در حال گردش است ولی فولی کمپرسور کولر در حالت توقف است. برای مواجه نشدن با این مشکل، می بایست با استفاده از پایه های چدنی کمپرسور کولر را در مجاورت فولی میل لنگ نصب نمایید.

قرار دادن عایق برای لوله های کندانسور و اپراتور
برای آن که بتوانید پس از نصب کولر ماشین سنگین، از خنکی درون کامیون خود نهایت لذت را ببرید، باید پیش از انجام هر کاری به فکر بهینه سازی باشید. بهترین گزینه برای بهینه سازی کولر ماشین سنگین، عایق بندی لوله های کندانسور و اپراتور است. لوله های کمپرسور کولر در مجاورت موتور قرار دارند و به دلیل بالا بودن دمای موتور، آن ها زمان زیادی لازم دارند تا خنک شوند. علاوه بر آن، دیر خنک شدن گاز درون لوله های کمپرسور موجب اتلاف انرژی موتور کامیون نیز می گردد. به همین دلیل، در هنگام نصب کولر ماشین سنگین باید تمامی لوله های آن را با عایق پلی اتیلن و پشم و شیشه بپوشانید.

آیا می توان بر روی هر نوع کامیونی کولر گازی نصب نمود؟
همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، اکثر کامیون های قدیمی دارای کولر گازی نمی باشند. اما امروزه متخصصان قادر هستند به وسیله ساخت پایه های چدنی برای نصب کمپرسور کولر، نصب کولر بر روی انواع ماشین سنگین را ممکن سازند. کولر می تواند در فصل تابستان سبب آسان تر شدن کار رانندگان کامیون گردد. به همین دلیل، پیشنهاد می شود که اگر کامیون شما فاقد کولر گازی است، سریعا برای نصب کولر ماشین سنگین در مراکز معتبر اقدام نمایید.



:: برچسب‌ها: لوازم کولر ماشین سنگین , قطعات کولر ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

یکی از مسائلی که رانندگان کامیون های آلمانی به ویژه کامیون بنز می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشند، خرید و تعویض قطعات بنز است. کامیون های بنز نسبت به دیگر کامیون ها از کیفیت و قدرت بسیار بالاتری برخوردار هستند. امروزه می توان کامیون های دایلیمر بنز اکسور، آکتروس و آتگو را در سراسر جاده های کشور مشاهده نمود. در کنار این همه مزایا، بسیاری از رانندگان کامیون بنز با مشکل تامین و تعویض قطعات مواجه هستند.

قطعات بنز دارای قیمتی تقریبا دو الی سه برابر کامیون های دیگر است و خریداری آن ها به صورت اورجینال کمی مشکل است. علاوه بر آن، طراحی کابین، زیر و بند، موتور، گیربکس و دیفرانسیل کامیون بنز به گونه ای است که قطعات آن از طول عمر بیشتر برخوردار شوند؛ البته در نظر داشته باشید که تعویض قطعات بنز نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد چرا که طراحی این کامیون بسیار پیچیده و دشوار است. اما اگر بتوانید برای تعمیرات کامیون بنز خود از قطعات اورجینال و اصلی استفاده نمایید، تا سالیان طولانی دیگر نیازی نیست به تعمیرگاه ها مراجعه کنید. برای خرید قطعات انواع ماشین سنگین به صفحه اصلی سایت قطعه سازان قائم مراجعه نمایید!

 

برند اصلی قطعات بنز
قطعاتی که توسط کمپانی دایلیمر تولید می شوند، مستقیما در خط تولید قرار می گیرند و بر روی کامیون ها نصب می گردند. البته در نظر داشته باشید که کمپانی دایلیمر در شرایط خیلی اضطراری قطعات خود را به بازار بیرون عرضه می کند ولی در شرایط عادی به هیچ عنوان قطعات خط تولید را به فروش نمی رساند. کمپانی هایی همچون بوش، هلا، زد اف و کنتینانتال در کشور آلمان توانستند با استفاده از متریال اصلی و مرغوب و با مهندسی بسیار دقیق، بهترین قطعات بنز را به تولید برسانند تا دارندگان این کامیون ها به هیچ عنوان با نایاب بودن قطعات به مشکل برخورد نکنند.

کمپانی زد اف، یکی از مشهور ترین و محبوب ترین کمپانی های جهان محسوب می گردد. فعالیت اصلی این کمپانی ساخت قطعات بنز از جمله گیربکس و دیفرانسیل است. جالب است بدانید گیربکس و دیفرانسیل هایی که توسط کمپانی زد اف تولید می شوند، به قدری دقیق و پر کاربرد هستند که برخی از متخصصان از آن ها برای تقویت کامیون های دیگر نیز استفاده می کنند. قطعاتی همچون سیلندر، سرسیلندر و توربو شارژ کامیون های بنز توسط کمپانی بوش و رینگ، پیستون و یاتاقان این کامیون توسط کمپانی ماهلر آلمان تولید می شوند.

 



:: برچسب‌ها: قطعات بنز , لوازم بنز , لوازم یدکی بنز ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : قائمی

برای خرید لوازم استوک ماشین سنگین ولوو باید به نکاتی توجه نمایید تا بتوانید قطعات مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن خریداری نمایید. ناگفته نماند که اگر برای خرید این قطعات به فروشگاه های نامعتبر مراجعه نمایید، ممکن است نتوانید لوازم مورد نظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالایی تهیه نمایید.

خرید حضوری
یکی از راه های خرید لوازم استوک ماشین سنگین ولوو، خرید از فروشگاه های معتبر است. امروزه فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه فروش لوازم استوک ماشین سنگین ولوو فعالیت می کنند. این فروشگاه ها برای اطمینان خاطر بیشتر مشتری، برای تمامی قطعات ضمانت بی قید و شرط در نظر می گیرند تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده قطعه را خریداری نمایند و بر روی کامیون خود نصب نمایند. علاوه بر آن، مشتریان می توانند پیش از خرید قطعه استوک مورد نظر خود، از فروشندگان مشورت بگیرند.

خرید اینترتی
امروزه به لطف گسترش علم و فناوری، فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی در سراسر کشور در زمینه فروش لوازم استوک ماشین سنگین ولوو فعالیت می کنند. اگر مشغله های روزمره به شما فرصت خرید حضوری قطعه استوک مورد نظر برای کامیون ولوو را نمی دهد، می توانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر مراجعه نمایید و قطعه مورد نیاز خود را سفارش دهید. ناگفته نماند که خرید از فروشگاه های اینترنتی، می تواند برای کاربران بسیار مقرون به صرفه باشد. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، برای خرید لوازم استوک ماشین سنگین ولوو برخی از نکات باید رعایت شوند. اما پیشنهاد می شود برای اطمینان خاطر بیشتر، پس از خریداری قطعه استوک از تعمیرکار بخواهید که مجددا آن را تست نماید.



:: برچسب‌ها: لوازم استوک ماشین سنگین ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()